I Regulamin
REGULAMIN PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU W KOMUNIKACJI PODMIEJSKIEJ I MIĘDZYMIASTOWEJ OBSŁUGIWANEJ PRZEZ
F.H.U. "GEPARD" Grzegorz Latkowski
I WARUNKI OGÓLNE.
W momencie zakupu biletu pasażer zawiera umowę o przejazd i akceptuje postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Przewozu.
-
Regulamin regularnego przewozu osób i bagażu ręcznego pojazdami transportu zbiorowego , zwanego dalej "Regulaminem", obowiązuje w autobusach Firmy Handlowo Usługowej "GEPARD" Grzegorz Latkowski.
-
Przez "przewoźnika" rozumieć należy Firmę Handlowo Usługową "GEPARD" Grzegorz Latkowski wykonującą regularne przewozy osób
w podmiejskiej i międzymiastowej komunikacji autobusowej.
-
Przez "pojazd" rozumieć należy autobusy przewoźnika przeznaczone do przewozu osób i bagażu ręcznego w regularnej komunikacji publicznej, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym.
-
Przez "pasażera" rozumieć należy osobę znajdującą się w pojeździe oraz posiadającą ważny bilet na danej trasie.
-
Przewóz pasażerów odbywa się w oparciu o ważny bilet tzn.: określony dzień i godzinę
-
Pasażer korzystający ze zniżki ustawowej musi mieć przy sobie dokument potwierdzający prawo do skorzystania z takiej ulgi.
-
Każdy prawny opiekun posiadający pełnopłatny bilet może zabrać ze sobą bezpłatnie dziecko do lat czterech, z zastrzeżeniem, że nie korzysta ono
z oddzielnego miejsca do siedzenia.
-
Wsiadanie i wysiadanie z pojazdu jest dozwolone w miejscach określonych w rozkładzie jazdy oraz wskazanych przez kierowcę autobusu po całkowitym zatrzymaniu się pojazdu.
-
Pasażer zamierzający wysiąść na przystanku oznaczonym "na żądanie" obowiązany jest wcześniej uprzedzić o tym obsługę pojazdu, osoba zamierzająca wsiąść na takim przystanku daje wyraźny znak podniesioną ręką.
-
Pasażerowie zajmujący miejsca stojące, powinni w czasie jazdy trzymać się przeznaczonych do tego uchwytów lub poręczy.
-
Obsługa pojazdu może odmówić przewozu osób:
-zagrażających bezpieczeństwu lub porządkowi w pojeździe,
-uciążliwych dla innych pasażerów,
-odmawiających uregulowanie opłaty za przejazd.
-
W pojazdach obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu.
-
Do kontroli biletu upoważniony jest kierowca oraz uprawnieni pracownicy F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski posiadający odpowiedni identyfikator.
-
Przedmioty pozostawione w autobusie nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski
-
Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne związane z realizacją umowy przewozowej należy kierować na adres: F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski
ul. Sitkówka 124A , 26-060 Chęciny
- telefonicznie 502-593-761
-e-mail biuro@gepard-bus.pl
II. SPRZEDAŻ BILETÓW
-
W autobusie u kierowcy można nabyć bilety tylko na dany kurs.
-
Pasażerowi nie wolno odstępować zakupionego biletu innej osobie.
-
Bilet uszkodzony, zniszczony lub przeprawiany będzie uważany za nieważny.
-
Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.
-
Bilety skradzione lub zagubione są uważane za bezzwrotnie stracone i na ich miejsce nie będą wystawiane duplikaty
-
W trakcie podróży pasażerowie proszeni są o zachowanie swojego biletu do kontroli.
-
Bilet miesięczny uprawnia do nieograniczonej ilości przejazdów na określonej linii Przewoźnika
-
Bilet miesięczny ważny jest z dokumentem tożsamości.
-
Prawo do nabywania ulgowych biletów miesięcznych posiadają osoby wymienione jako uprawnione do ulg ustawowych wprowadzonych ustawą .
-
W przypadku stwierdzenia przez kontrolera braku ważnego biletu zostanie nałożona kara w wysokości 60 zł.
III. BAGAŻ
-
F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski zobowiązuje się bezpłatnie przewieźć jedną sztukę bagażu o wadze do 20 kg na osobę.
-
Zabroniony jest przewóz rzeczy niebezpiecznych mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu, bądź których przewóz jest zabroniony.
-
Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika) oraz posiadające wartość naukową winny być przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.
-
Przewóz zwierząt jest zabroniony z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych.
-
W przypadku składania reklamacji dotyczącej uszkodzenia bagażu należy przedstawić potwierdzenie kierowcy sporządzone w momencie zajścia.
-
Wszystkie rzeczy pozostawione w autobusie, po które nie zgłosi się ich właściciel w ciągu 30 dni od daty znalezienia uznaje się za porzucone i mogą one zostać sprzedane lub w inny sposób zbyte, a dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na organizacje charytatywne przez F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski
-
F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski nie odpowiada za bagaż podręczny, który podróżny przewozi za sobą.
-
W razie utraty bagażu należy niezwłocznie poinformować o tym fakcie kierowcę.
-
Przedmioty pozostawione w autobusie po zakończeniu podróży nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika.
-
Bagażu nie wolno umieszczać na miejscach przeznaczonych do siedzenia.
IV. OBOWIĄZKI
-
F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski odpowiada za przewóz pasażerów do ich miejsca przeznaczenia określonego na bilecie.
-
. F.H.U. "Gepard" Grzegorz Latkowski nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne spóźnienia pasażerów na inne połączenia, powstałe z przyczyn od nas niezależnych
( między innymi awaria autobusu).
-
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany środka transportu, rozkładu jazdy itp. w sytuacji, kiedy z przyczyn od nas niezależnych będzie to konieczne.
V. NARUSZENIE PORZĄDKU
1.Zabronione jest spożywanie alkoholu w naszych autobusach oraz przebywanie w nich osób znajdujących się pod wpływem alkoholu.
2.Zabrania się palenia papierosów w autobusach.
3.Zabrania się zajmowania miejsc oraz pozostawania na pokładzie autobusów pasażerom będącym pod wpływem narkotyków lub innych środków odurzających.
4.Pasażerowie odpowiadają za szkody wyrządzone przewoźnikowi i innym pasażerom. W momencie wykrycia uszkodzenia bądź widocznego zanieczyszczenia autobusu pasażer zobowiązany jest do zapłaty na rzecz przewoźnika kary umownej w wysokości 100 zł.
Pasażer korzystający z naszych usług akceptuje powyższy regulamin.
Nie zastosowanie się do jakiejkolwiek z powyższych reguł może spowodować usunięcie z autobusu. W takich okolicznościach nie są Państwo upoważnieni do jakiegokolwiek zwrotu poniesionych kosztów, a my nie mamy względem Państwa żadnych zobowiązań. W przypadkach nagłych lub nieuwzględnionych
w niniejszych Ogólnych Warunkach Przewozu pasażer winien się kontaktować z biurem pod numerem telefonu 502-593-761
|
|
ITwoja opinia
Państwa sugestie i oceny jakości naszych usług są dla nas bardzo pomocne.
Macie Państwo możliwość wyrazić opinię na temat poziomu świadczonych przez nas usług, z chęcią wysłuchamy Państwa sugestii odnośnie połączeń, rozkładu i jego szczegółów.
Dziękujemy za cenne uwagi!
|